tänker

Jag har tänk på en sak, en sak som fick mig att in se en sak. Livet är för kort för att stanna vid ens sida hela livet ut. När man inte är så gammal heller, man kan inte bara stå där när alla andra gå vidare med sina liv. Jag vill kunna se allt som alla andra gör de. Men om jag är kvar på ruta 1 så är de lika bra för mig att jag lägger ner allt i mitt liv. Ibland så önskar jag att jag fick leva de liv jag alltid har drömt om, men livet är så att man kan inte få allt man drömmer. Hade jag fått allt så skulle jag aldrig få lära mig av mina misstag, allt som jag har vare med om, allt som händer varje dag i mitt liv, allt som jag aldrig vill glömma, allt som jag önskade inte hade hänt.


Mitt liv har vare upp och ner, jag har förlora en del som jag har älskat/tyckt om. Jag har också fått en del tillbaka, men inte alltid, andra tar men vill inte ge tillbaka.. jag orkar inte med de längre...

Alla vill ha så mycket, men jag få ta de som kommer. Om de nu kommer något. Vem vet om de, en dag kanske jag får de jag önskar mest av allt. Men den dagen tänker jag på varje dag, den dagen kommer att komma, men man vet aldrig när. Den kan ju komma imorgon eller nästa år.


Tänk om man kunde planera ens liv, hur de skulle vara som, hur de skulle bli som. Tänk om kan kunde se hur man skulle bli som, vad man gjorde med sina misstag, hur man skulle kunna leva med dom.  Hade de då vare bättre? Allt de där tänker jag på varje dag.


Men nu har ni något att tänka på, för nu ska jag sova..


God natt, dröm sött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0